Japaner japaner japaner......

Åhhh jag har haft den mest underbaraste söndagen på ja jag vet inte hur länge.
Min mässman och jag gjorde en deal hon ville gå i land på morgonen och jag fick gå vid lunch och behövde inte komma tillbaka till middagen. Hon backade ut den för jag hade förberett så det va bara att koka potatis och grönsaker.

Det innebar att jag kunde gå i land utan att behöva stressa...

Vi var 8 st som gick i land strålande sol och varmt och skönt det va 30 minuters promenad in till stan och det va så härligt att gå där och småprata och skämta.

Vi startade med att shoppa loss på ett varuhus och ni kan inte tro vad det fanns krims krams i massor dom gillar verkligen det Japanerna.. Handlade lite små plock det va ganska dyrt så det vart inte så jätte mycket.

Efter shopping va det dags för en öl och vi letade oss till en coffe shop och han kunde faktids lite engelska så han fattade att vi ville ha en öl problemet va att han hade bara 1 men vi delade broderligt och systerligt på den..

Mat stod på schemat härnäst vi ville ju uppleva Japan så..  Vi frågade om tips och vi vart visad till en jätte liten restaurang där vi fick sitta på golvet på kuddar och utan skor.. Damen ställde fram tofflor som vi kund ta på när vi skulle på toa... Å deras toa det är ett hål i golvet typ så man får stå på huk..... Men det va rent och fräscht i alla fall. Levande blommor på toa det ni...

image4


Vi försökte att prata med damen och tillslut så fick vi mat prov av lite av varje så hon fattade nog vad vi ville ha... Öl och sake vart det  med. Åhh nu ska ni få höra att Mary hon åt en helt rå levade squid ( liten bläckfisk) det va ingen hit men jag har ätit den i alla fall....... :-)

Sen verkar det som att Hillbert vill att jag ska fastna rejält i tullen... Jag kollade efter knivar men jag hittade inga bra men nästa gång vet jag att jag kan ta det mad agenten så då kan jag få med mig knivar hem...
Bra att du tränar på driven jag har hört ryktes vägar att du är i fin form..... Kroppsligen :-)

Nej nu ska jag ner och kolla när skepparn och överstyrman rullar tryffel...

Mer om påsk kommer...


GLAD PÅSK ALLA


Kram

Kommentarer
Postat av: Nettan

Härligt bruden hi hi
du e tuff som vågar prova, tänker på bläckfisken hi hi
Tur du har det bra.det där med toa har jag provat oxå. Inget kul, men nöden har ingen lag , ha ha
Ha en underbar påsk du med. jag har mamma o brorsan o 2 smågrabbar här. Dem kom igår o jag är redan alldeles matt. men det blir ju inte så många dagar.
ha det underbart.Puss o kram

2008-03-20 @ 12:31:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0