Ja ha då var man gift då......

Ja inte riktigt jag då men nästan..... Min bror och hans flickvän nu mer Fru Lindgren vigdes i Sigtuna rådhus den 25/9
Å jag fick äran att vara med som ett av vittnena...


Vi tar det från början... Tidig morgon vart det eftersom att dom har en morgon pigg liten tös på 10 månader som väckte oss alla i arla morgonstund.... Vi började med frukost och sen var det dags för blivande frun att ge sig iväg och fixa med hår och makeup.

Vi andra var kvar hemma och donade med det som skulle fixas där sen åkte töserna till S och fick på sig sina vackra klänningar. Då kom ett av de andra vittnet till bror och mig och det var dags att hoppa i dusch kostym och klänning även för oss där hemma.

När vi var klara bar det av till Sigtuna och inväntan på bruden började. Det var ett litet vackert rådhus som ligger på torget där. Vädret visade sig på den allra bästa sidan och solen sken från klarblå himmel och det var varmt och skönt.

Då va det dags bruden anlände och vi som skulle vara med gick in och förberedde oss med näsdukar kameror och dylikt.  Jag grät floder och lilltösen sov så sött i vagnen bredvid dom. R hade det stora uppdraget att få hålla i asken med ringarna och det gjorde hon med bravur hon va så fin och konsentrerad. Å hör och häpna båda sa JA och nu va lillebror gift.  Man och hustru ja det trodde man inte men nu så är han en ärbar man....

Ute på trappen flödade Dompan och vi skålade så att massor av nyfikna kom och tittade och knäppte kort på det vackra paret.

När allt skålande och grattande och kramande var  klart så gick brudparet och vi tre vittnen till stadshotellet och åt en utsökt delikat middag ett bland det bästa jag har ätit fantastiskt gott och trevligt var det.

När vi var mätta och belåtna vart det en bulle till kalmarsand och lite gott att dricka med tilltugg och massa surr...

Dagen efter så vart det oxså en tidig morgon för bröllopsresan startade 04.00 för de ny gifta men jag hade ju turen att kunna krypa ner mellan lakanen igen några timmar innan jag skulle styra kosan till min allra bästa vän och hennes familj.

Fredagen då vart det lite shopping och sen en jättetrevlig tjejkväll med middag och en massa surr och då menar jag massa surr uppe i Fanna. Jag ler vid minnet att tre tjejjer kan surra så mycket det trodde jag inte va möjligt men nu har vi bevisat motsatsen. Hahahahah

Lördagen gick i lathetens tecken vi var in och handlade lite mat och sen vart det inte så mycket mer vettigt gjort under dagen. Mer än att mina kära vänner fixade till sitt bredband som jag upptäckt att det inte var låst så efter lite hårda ord diskussioner och telefonsamtal till support så var det snart låst .

M kände sig lite krasslig så hon låg på soffan och kollade på lite siencfiction film (inte min smak då ) Och jag började att förbereda för middagen. Det är så skönt att känna sig hemma fast man är borta man kan vara den man är och det känns kanon ändå. Vi avnjöt en god middag och ett glas gott vin till.

Efter det så vart det guitarr hero för hela slanten vi spelade av hjärtats lust allihop men J va den som var skickligast att hantera gitarren. Kul va det i alla fall. Jag älskar er mina kära vänner...

Ja det va väl  min helg i en korta drag en trevlig minnesvärd och underbar helg..

Nu ska jag åka och handla så att jag kan laga lite middag sen.

Bilder ska jag försök att sätta in senare så håll till godo det kommer bildbevis jag lovar..

Ha det gott

Kramen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0