Konstiga länder!!!

Ja då var man säkert ombord igen då. Men det tog tid!! Mönstrade ju på i Suezkanalen för första ggr. Flög via Wien och sen till Kairo (men inte såg jag några pyramider inte) dit gick det väl bra men sen så började eländet.

En borttappad agent som skulle skjussa oss till båten men efter 1 timme kom han tillbka så vi kunde åka. 10 pers i en liten buss jag satt på kanten av det yttresta sätet inte skönt kan jag upplysa om. Inga som helst trafikregler verkar att gälla i detta land kördes kors och tvärs och tutan var det sätt man visade att man skulle svänga eller köra om Hahhah ja vilken upplevelse kan ni tro.

 Väl framme I Suez så började allt pappersarbete in och ut på olika kontor och VÄNTAN jaja sen skulle vi i alla fall åka ner och in i hamnen och då hade agenten talat om att vi skulle igenom en säkerhets kontroll IGEN!!!! Sagt och gjort han släppta av oss och där fick vi stå bakom typ kravallstaket och VÄNTA!!!! en 6-7 gubbar satt innanför och rökte och stirrade skrattade och pratade undra om det var om oss???? Men sen fick vi komma in i alla fall å dom skrek och härjade så att jag vart så nervös för jag fattade inte vad de ville så det slutade med att jag tappade min reseväska på högra stortån så att nagel och hela skiten sprack! Blodet spruta kan man lungt säga å inge plåster hade man ju heller. Hittade papper i bilen som jag linda in tån i men "bloa" ner bilen men det kan dom gott ha!!!!

Sen var det dags för några svängar till in och ut i en massa kontor innan vi fick hoppa ombord på båten som skulle ta oss ut på redden där min båt låg. 20.30 kom vi ombord!!!! Då ska ni veta att vi landade i Kairo kl 15.00

Ja men som sagt här är jag nu och allt är bra även med tån!

Vi är 3 dagar försenade för det är ju Ramadan och massa tjafs så att de kan ju inte jobba som vanligt folk och så tycker dom att de får för lite mutor (cigaretter) så då får man så vackert vänta!!!! Konstigt folk det där...

Ja i alla fall så ligger vi utanför Misurata (Libyen )  och väntar hoppas på att få komma till kaj i morgon men den som lever få se. Men vädret är i alla fall bra varmt och skönt.

När vi väl kommit från denna håla går vi mot Europa och sen blir det USA , Panama och mot Japan där jag förmodligen mönstrar av i början av november.

Ja det var lite uppdatering gott folk håll till godo!

Sen vill jag bara säga ett strort GRATTIS till Farmor N njut  av go killen :)

Kramar

Marre

Kommentarer
Postat av: Ann

Hej Marie! Oj oj oj Vad du får vara med om!!! Va skönt att Du skriver och berättar så vi får veta!!! Du är modig och framåt Du Marie! Ha det så gott och lycka till med allt Du gör och får se!!! Kram Ann

2009-08-26 @ 08:23:29
URL: http://dansann.blogg.se/
Postat av: Carina

Ojojoj,vilket h-vete du/ni verkar ha haft!!Kul med lite uppdatering,vi är ju såå nyfiken vi här hemma i Svedala ju;)

Njut av detta liv du lever nu vännen,se & memorera allt du får vara med om..Önskar att jag var lika modig & fick en sån möjlighet som du fått,det är inte alla förunt.. =)Du är verkligen värd detta!! Saknar dig kramelikram

2009-08-27 @ 10:26:54
URL: http://cinahsspace.blogspot.com
Postat av: nettan

tack o tack.

Det är så häftigt, skulle vilja sitta o snusa i hnm jämt. Tur man jobbar annars hade nog anna fått spunk på mig.ha ha

ha det gott så hörs vi. kramelikram

2009-09-02 @ 08:35:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0