Spy galla

Måste jag göra nu...

Det är helt otroligt hur det funkar i dessa muslimska länder och hur de beter sig muslimerna. Inte för att jag är rasist men man blir ju brydd för mindre.

4 jävla dagar ska det ta att få komma till kaj och när man väl är där så tar det halva dagen innan dom ens får fingrarna ur och börjar att jobba. Slöare och nonchalantare folk har jag sällan stött på. Fattar dom inte att det kostar pengar????? Men bara dom får sina mutor i form av cigglimpor är dom nöjda en liten stund innan dom komme rpå nåt annat som dom ska ha och får dom inte det då är det tvär stopp...

Är det inte konstigt så säg? Å bara blicken som dom tittar på en med bara för att man är kvinna den ni skulle ni inte vilja ha man känner sig som att man är en lägre stående varelse... Men då har dom gett sig på fel  dam jag viker inte undan med blicken och jag sätter inte på mig nåt jäkla huckle heller bara för att anpassa mig för dom jag är faktids på en svensk båt och på den gäller svenska regler så det så!!!!

Ja det va det nu kan jag nog sova lungt i natt :) Som ren info kan jag ju tala om att just nu lämnar vi kaj och Misurata bakom oss och jag hoppas att jag slipper hit igen.

Vi har haft black out idag så nu måste vi gå runt Secilien (eller hur det stavas) för vi måste vara på säkert vatten för vi har bara en fungerande generator just nu. Så vi kommer till Gioia Tauro på lördag morgon det blir lite längre an beräknat och sen får vi se om vi blir liggandes eller om de kan fixa generatorn när vi kommer dit. Bara hoppas att det inte blir nåt strul nu under sjöresan då kanske man får ro skutan :)

Nä nu blir det kojen och en god bok!!! En nästan vanlig man av Buthler och Öhrlund verkligen läsvärd den är toppen bra

Kram på er alla

Marre

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0