Middag på lördag med tjejjerna.....

Ska ha tjejjerna på middag på lördag och det ska bli jätte trevligt det är så länge sedan vi satt ner tillsammans och bara hade en trevlig stund.
Har börjat att förbereda lite smått har tänkt mig en tre rätters inte allt för avancerat men ändock hoppas jag på att det kommer att bli gott.

Menyn:

Välkomst drink: Kir royal

Förrätt: Marinerade skaldjur på en salladsbädd med rostade pinjenötter

Varmrätt: Helstekt fylld fläskfile med en potatistårta rödvins sås och sallad

Efterätt: Marängtoppad chokladtårta med lättvispad grädde kaffe och en baileys

Ost och kex kommer att ställas fram så att vi kan plocka lite medans vi sitter och surrar.

Vad tror ni om det enkelt men förhoppningsvis kommer det att smaka.....

Ja annars så händer det inte så mycket har börjat att räkna ner tills mina paranteser kommer hem så att jag kan få åka hem till mitt och pyssla lite där. Nog för att det är hemma här med men det är ju några år sedan man flyttade hemmifrån så det känns ju inte riktigt lika då som när man bodde hemma.

Ska vattna blommorna och dra ett varv med dammsugaren sen kommer S hit så jag ska bjuda honomn på lunch och sedan kommer A förbi när han kommer från Sundsvall han ska leverera ett paket som mamma ska ha när hon kommer hem. Ja just det... påminner ju mig att jag har oxså ett paket att slå in ska se om jag hittar nåt inslags papper annars får det bli en sväng på byn att skaffa det eller om jag ber S han skulle ju på Hammarn en sväng innan han kom hit.

Nä nu är det dags att gå och hämta tidningen så att doggen får pinka.... Rutiner rutiner hahahh ja vad gör man inte det är nog tur att dom snart är hemma så allt blir som vanligt igen...

Ha det gott nu alla

Kram

Kommentarer
Postat av: Ann

Hej Marie!

Vadå enkelt!!! Kan jag också få komma till dej på tjejmiddag nångång??

"-Tokprat från Vikbäcken!"...förstår att det blir smarrigt när du ordnar till nåt "ätbart"!

Ha en skön helg!

Jag skall också på tjejefest...till Kovland! Ser fram emot en kul helg! Kram Ann

2009-02-27 @ 22:55:05
URL: http://dansann.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0