Snön faller och jag får julkänslor.....



Konstigt att få julkänslor när det är februari.... Nog för att jag brukar börja att planera min jul när det är midsommar men detta är ju lite tidigt eller????

Nä det beror nog på att det var strålande sol och jätte varmt när det var jul och jag var ute och jobbade detta är ju den första snön som faller sedan jag kom hem i lördags...

Ja som sagt så är jag hemma igen och har inte riktigt hämtat mig efter resan hem än som tog 32 timmar så ni kan tänka er att man är mör efter en sådan resa. Men min yngsta son med flickvän hämtade mig vid tåget och sen for vi direkt till mor och far där det vankades god mat och massa kramar och trevlig samvaro även om jag var jätte trött kändes det bra att komma dit, det gör det alltid förresten :-)

Ja denna resa har varit kanon vi har haft så mycket skoj och hunnit att se en hel del nya länder med Dubai var häftigt snacka om läckra byggnader det fanns där Kuwite hann jag inte se så mycket av men kanske en annan gång. Likaså Durban men i port reunion hann vi iland och det var både otroligt vackert och skönt att komma av båten om än bara för några timmar men lite slantar hann man i alla fall sätta sprätt på :-) Naturen var som i filmerna om sagan om ringen helt fantastiskt skulle ha velat hinna med en tur upp i bergen. Men nu fick jag nöja mig med att titta på håll.
Det land som jag vart mest förtjust i var Australien där vi mönstrade av i Fremantle dit ska jag föröka att ta mig på semester någongång helt klart. Vi hade ett dygn där innan vi satt på planet hem så vi hann med att både gå ut och äta gott shoppa och se oss omkring och träffa trevliga människor. Helt otroligt härligt kan ni tro att det var.

Ja annat som har hänt en hel del pool partyn har det blivit vi har ju gått på värmen mest hela tiden så då måste man ju bada i poolen lite BBQ har det oxså blivit det är helt otroligt vilka solnedgångar det kan vara när man sitter där ute på däck och bara har massa vatten runt sig en helt underbar känsla av lugn kommer över en då och man förstår hur otroligt fantastiskt jobb man har.

Vi har ju passerat ekvatorn 3 ggr denna resa oxså och det innebär ju att man riskerar ett möte med kung neptun så att han döper en så att man kan fortsätta att segla i lung och ro under hans beskydd....
Å så kom då den dagen när vi misstänkte att det var dags så jag och U gjorde ett snille drag och tog och gömde oss så det tog NPD över 2 timmar att hitta oss innan dom kunde bura in oss i soprummet och cermonin kunde starta.
Massor av spex och tokigheter vart det jag skrattade hela tiden. Ska lägga upp lite bilder så att ni får se men just nu så funkar det inte så att jag tror att jag måste ha lite hjälp med det.

Så som sagt nu är man hemma ska upp till Jämtland nästa vecka och bli jämte för ett par veckor ska ta hand om min minsta lilla ulliga prins.

Nu ska jag ta och göra lite nytta och sen kolla på tv det saknar man där ute på båten i allafall text tv

Ha det gott alla

Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0