Lite uppdatering kanske vore på sin plats!!

Ja jag vet att jag inte är den flitigaste att uppdatera här men men nu kommer det lite om vad som hänt sist i alla fall.

Påmönstring vart som sagt i Polen närmare bestämt i Gdynia en liten pittoresk stad där låg vi på varv i drygt 2 veckor och det var trevlig om än mycket jobb eftersom att vi hade mycket extrafolk ombord. Men å andra sidan så hann man vara i land mycket och fick se en hel del av staden. Inte så mycket shopping dock av någon andledning stängde affärerna väldigt tidigt så att man hann inte dit medans det var öppet.

När vi lämnade Polen bar det iväg mot Gbg där låg vi först för ankare ca 6 dagar innan vi fick komma till kaj och sen vart det i hamn 1 vecka. Det roligaste där var att mor och far kom ner och hälsade p åmig så attde fick se hur jag har det ombord det var skojjigt. Dock kunde dom inte sova ombord för att Kalle jalle var lite rädd men tur att dom hade sin husbil med sig så det gick kanon bra ändå. Vi hade det så mysig åt musslor å räkor i min hytt en kväll så att dom fick träffa min arbets kamrater på ett lite mer innoficiellt sätt. När vi låg för ankar fick jag oxså turen att få åka rescueboat och det var kanon skojj det kan jag lova. Skjussade in trikarn för han skulle åka hem så då passade jag på att åka med snacka om snabb båt... Skoj var det i alla fall.

Nu var det dags att ge sig av och det var samma turn som sist runt sydafrica ner till Australien och avmönstring i Fremantle... Kändes lite tungt man vet ju hur jobbigt det är att åka därifrån men det gick faktids bättre denna gång än sist. Vi har haft ganska dåligt väder av och till denna gång men inget som man direkt mått illa av men en hel del sjösurrning vart det ju men vi hann med att både ha BBQ och en hel del goa middagar :)

Hemma... Kom hem på midsommarafton och det var så skön att komma hem till hela familjen som var där hos mor och far åt gott och drack gott.  Så nu har man varit hemma i drygt 2 veckor och det går bara för runt som vanligt. Midsommar cruising ,grillning hos kapten , träffa go gumman, sen ska jag ner och passa mina underbara prinsessor och min käratse vän så än så långe ser det ut som att det kommer att bi en trevlig sommar hemma :)

Sen är det ju oxså en hel del parktiskt som ska hinnas med som vanligt... Tandläkaren jag ska ta mer vaccinationer förnya läkarintyget sen så har ju yngsta sonen flyttat in tillfälligt så det ska ju oxså styras upp lite.
Men ni ska veta att det är skönt att vara hemma bara en sådan sak att få borsta tänderna med colgate istället för pepsodent det är lycka det.... hahah

Nä nu ska jag iväg och handla lite och sen ska jag bara slappa det är såndant väder i dag så att man kan göra det med gott samvete

Ha det gott alla och njut av sommaren det ska jag göra

Kram

Kommentarer
Postat av: Carina

Hmm,vore ju kul om vi skulle kunna hinna träffas nått innan du åker ut på vida haven igen...Du vet ju att jag kommer till Svall så gärna,vore trevligt med ett resturangbesök,lite uppdateringar osv... ;)

Kul att du äntligen uppdaterar,men jag blir såå avis!!vill oxå se världen =(jaja,det är så kul att du tog chansen när den kom till dig vännen!Det är du värd!!Sköt om dig kramiz

2009-07-09 @ 11:01:15
URL: http://cinahsspace.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0